logo

Oferta Gabinetu




  1. Diagnoza logopedyczna.
    • Ocena prawidłowości funkcjonowania aparatu artykulacyjnego i oddechowego;
    • Ocena poziomu rozwoju mowy i języka;
    • Określenie przyczyn wad wymowy i /lub problemów z komuniakcją;
    • Orientacyjne badania słuchu;
    • Analiza dokumentacji pacjenta;
    • Opracowanie programu terapii;
    • Opracowanie i wydanie pisemnej opinii logopedycznej( na prośbę rodzica/opiekuna prawnego lub pacjenta).
  2. Wczesna interwencja logopedyczna.
    • Diagnoza logopedyczna dzieci do 3 roku życia;
    • Ocena nawyków żywieniowych, sposobu karmienia, połykania;
    • Stymulacja rozwoju mowy dzieci ze zwykłym lub patologicznym jej opóźnieniem;

    • Terapia małych dzieci odbywa się w domach pacjentów

  3. Terapia wad wymowy.
    • Seplenienie - wadliwa realizacja głosek s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, sz, ż, cz, dż;
    • Kappacyzm, gammacyzm;
    • Lambdacyzm;
    • Rotacyzm;
    • Mowa bezdźwięczna;
    • Mowa nosowa.
  4. Terpia surdologopedyczna i surdopedagogiczna.
    • Diagnoza surdologopedyczna dzieci od urodzenia;
    • Terapia surdologopedyczna dzieci korzystaj±cych z aparatów słuchowych;
    • Terapia surdologopedyczna dzieci, młodzieży i osób dorosłych po wszczepie implantów ślimakowych;
    • Terapia surdopedagogiczna dzieci i młodzieży uczącej się;
    • Terapia surdologopedyczna i surdopedagogiczna dzieci i młodzieży posługującej się językiem migowym.
  5. Terapia jąkania - rozwojowej i patologicznej niepłynności mówienia
    • Ocena stopnia i przyczyn jąkania się;
    • Terapia jąkania o różnym podłożu;

    • Terapia dzieci, młodzieży i dorosłych osób jąkających się.

  6. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi(wadami słuchu, opóĽnionym rozwojem umysłowym, afazją, mutyzmem, alalią, mpd, zespołami genetycznymi)
  7. Zaburzenia komunikacji u osób po urazach neurologicznych (udarach, wylewach, wypadkach)
  8. Konsultacje logopedyczne dla rodziców.
    • Instruktaż dotyczący pracy z dzieckiem w domu;
    • Kierowanie do dalszej, specjalistycznej diagnostyki.
    • Poradnictwo w zakresie wyboru innych form terapii;
    • Poradnictwo w zakresie pozyskania opinii/orzeczenia umożliwiających uzyskanie pomocy w przedszkolu/szkole.
  9. Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym.
    • Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym;
    • Logorytmika;
    • Zajęcia z komunikacji z elementami logorytmiki (wspomagające rozwój mowy).
  10. Przygotowanie do nauki czytania i pisania.
    • Usprawnianie słuchu fonematycznego;
    • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej;
    • Ćwiczenia pamięci słuchowej, wzrokowej;
    • Ćwiczenia lateralizacji;
    • Usprawnianie grafomotoryczne;
    • Czytanie globalne.